11 θανατηφόρα λάθη που μπορείς να κάνεις στο ecommerce
(και τα κάνεις, γι’ αυτό και
το 80% των eshops δεν
καταφέρνουν να είναι κερδοφόρα)
1. Να μην ξεκινήσεις κάνοντας έρευνα αγοράς
& ανταγωνισμού.
Έχουν επαρκή ζήτηση τα προϊόντα και οι υπηρεσίες
που θέλεις να πουλήσεις; Τι περιθώρια
κερδοφορίας έχουν. Πόσο δυνατός ο ανταγωνισμός σου;
2. Να μην κάνεις ένα υποτυπώδες marketing plan, να μην
χαράξεις στρατηγική, να μην θέσεις στόχους
Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σου
πλεονεκτήματα, τι τμηματοποίηση αγοράς θα κάνεις, ποιο το positioning σου,
που θέλεις να φτάσεις σε ένα ή τρία χρόνια;
3. Να προσλάβεις μόνο προγραμματιστή για να
σου φτιάξει το site / eshop
Το ecommerce είναι πρωταρχικά marketing και
εμπόριο. Ο προγραμματιστής είναι απαραίτητος για να φτιάξει το functionality του eshop,
όχι όμως και την στρατηγική marketing που πρέπει να έχει
4. Να προσλάβεις μόνο web designer για να σου φτιάξει το site / eshop
Ο γραφίστας είναι απαραίτητος για να σχεδιάσει
το eshop μας με τρόπο που να ανταποκρίνεται στο User Experience που
θέλουμε, να είναι όμορφο και κατανοητό στον υποψήφιο πελάτη μας, δεν είναι
απαραίτητα όμως Marketer.
Πολλά όμορφα διαδικτυακά καταστήματα δεν πουλάνε.
5. Να το κάνεις μόνος σου με free template ή να
το αναθέσεις στο ξαδελφάκι σου που είναι Ιντερνετάκιας
Άλλο ένα σημαντικό λάθος από ανθρώπους που
δεν γνωρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το να γλυτώσεις μερικά χρήματα δεν θα
κάνει την διαφορά και θα είναι καθοριστικό στις ελάχιστες προδιαγραφές
ποιότητας που χρειαζόμαστε σήμερα για το ηλεκτρονικό εμπόριο
6. Να αντιγράψεις ένα άλλο Site / eshop και να πεις ‘’Θέλω το
ίδιο’’
Copy and you Die. Άλλες οι ανάγκες του δικού σου πελάτη και άλλες των άλλων
εταιριών. Το design και το copywriting γίνεται βάσει του δικού σου marketing plan.
7. Να το φτιάξεις και απλά να περιμένεις 2-3
χρόνια να ωριμάσει μόνο του
Το καλύτερο eshop του κόσμου
να φτιάξεις, αν δεν φροντίσεις να το μάθει το κοινό-στόχος σου, είναι σαν να
μην το δημιούργησες. Φυσικά και χρειάζεται χρόνος ωρίμανσης, αλλά μιλά με για
χρόνο που θα χρειαστεί με εύστοχη προώθηση, με καθημερινό πλάνο ανάπτυξης.
8. Να αγνοήσεις νομικά θέματα, όρους χρήσης,
πολιτική επιστροφών, disclaimers
Κενά σε νομικά θέματα έκτος του ότι
χαρακτηρίζουν ένα eshop ως χαμηλού κύρους και αξιοπιστίας μπορούν να καταστρέψουν
όλη την επιχειρηματική δραστηριότητα
9. Να βάλεις διαθέσιμα προϊόντα που στην
πραγματικότητα δεν διαθέτεις άμεσα
Η ενημέρωση των προϊόντων σε ένα eshop είναι
καθημερινή ενασχόληση του content manager.
Και όχι μόνο η διαθεσιμότητα, αλλά οι πλήρεις και σωστές περιγραφές, οι σωστές
και όμορφες φωτογραφίες, το περιεχόμενο του blog, το update
όλων των πληροφοριών που περιλαμβάνονται στο eshop μας.
10. Να φτιάξεις facebook page, να μαζέψεις άσχετους fans με μη στοχευμένο διαγωνισμό και να τους βομβαρδίζεις με
προσφορές για τα προϊόντα σου
Τα social media χρειάζονται στρατηγική και
στοχευμένο κοινό, με πρωταρχικό στόχο όχι την πώληση αλλά τον διάλογο με τους
δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες σου.
11. Να μην παίρνεις feedback, να
μην βελτιώνεσαι
Η επαναπληροφόρηση είναι critical point και
το ηλεκτρονικό εμπόριο μας την παρέχει σε μεγάλο βαθμό. Web analytics, ειδικά online tools αλλά
και έρευνες μας βοηθούν να προσαρμόζουμε και να επαναπροσδιορίζουμε το marketing mix που
χρησιμοποιούμε και να βελτιστοποιούμε τις προσπάθειες μας για ένα χρήσιμο και
κερδοφόρο eshop.
Αρκετά θέματα χρειάζονται απ’ ότι φαίνεται
για την επιτυχημένη και κερδοφόρα πορεία στον καταπληκτικό κόσμο του
ηλεκτρονικού εμπορίου. Και πολλές πρακτικές λεπτομέρειες που δεν αναφέρθηκαν.
Απαραίτητη η συνεργασία με έναν ειδικευμένο σύμβουλο Ecommerce ή μια ειδικευμένη εταιρεία του χώρου.
Απαραίτητη η συνεργασία με έναν ειδικευμένο σύμβουλο Ecommerce ή μια ειδικευμένη εταιρεία του χώρου.
Είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε
συμπληρωματική πληροφορία ή συζήτηση.
Γιώργος Ράμπιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου