Κλασσική ερώτηση που μου κάνουν τουλάχιστον μια φορά την
εβδομάδα.
Πολλές φορές είναι και η πρώτη ερώτηση και φαντάζει ως η πιο
σημαντική στα αυτιά των ερωτώντων.
Και η απάντηση; Χαοτική. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει απάντηση
σε ένα τόσο γενικό ερώτημα. Όσο θέλεις κάνει, από δωρεάν μέχρι εκατοντάδες
χιλιάδες ευρώ.
Πόσο κάνει…… Αν κάνεις μια έρευνα στο Google θα πάρεις
διάφορες απαντήσεις.
ΔΩΡΕΑΝ ESHOP,
ESHOP με
30€ το χρόνο. Δωρεάν πλατφόρμα για eshops. Πλήρες eshop με 200€… κτλ.
Ένας υποψήφιος πελάτης μάλιστα μου είπε μεταξύ αστείου και
σοβαρού
-Μην νομίζεις ότι δεν μπορώ να το κάνω και δωρεάν, το έχω
ψάξει, απλά θέλω και σε πληρώνω.
Μάλιστα λοιπόν. Τι συμπεραίνει κάποιος χωρίς εμπειρία στο
ηλεκτρονικό εμπόριο; Ότι ένα eshop είναι μια επένδυση χαμηλού κόστους. Ότι με λίγα λεφτά το
κάνεις.
Εδώ έρχεται η στατιστική να μας πει ότι το 90% των eshops αποτυγχάνουν
να είναι κερδοφόρα. Και ένας πολύ σημαντικός παράγοντας αποτυχίας είναι ο
επιχειρηματίας να το δει ως μια επένδυση χαμηλού κόστους που αντίστοιχα δεν
αποτελεί και δέσμευση, δεν οδηγεί σε συστηματικές και αφοσιωμένες δράσεις για
να πετύχει.
Είναι κακό να πληρώσουμε λίγο για να φτιάξουμε ένα eshop;. Όχι απαραίτητα.
Υπάρχουν περιπτώσεις που για να δοκιμάσει κάποιος την επιχειρηματική του ιδέα
μπορεί να χρησιμοποιήσει μια τυποποιημένη πλατφόρμα για eshop, απλά για να τεστάρει την αποδοχή
της αγοράς, να πάρει κάποια μηνύματα και να δει πως θα προχωρήσει στην
συνέχεια.
Για να δούμε λοιπόν κάποιες παραμέτρους που διαμορφώνουν το
κόστος της επένδυσης μας για να μπούμε στο ecommerce, να δημιουργήσουμε ένα eshop με
πιθανότητες επιτυχίας.
Καταρχήν ξεκινάμε από το business plan της
επιχείρησής μας. Ένα eshop
μπορεί να είναι προέκταση της φυσικής παρουσίας μας ή όλη μας η επιχειρηματική
ιδέα. Είναι ένα νέο κανάλι διανομής για να εξυπηρετήσει υπάρχοντες και
δυνητικούς πελάτες, να ενδυναμώσει το brand name μας, να μας δώσει τη δυνατότητα για
διάλογο και feedback.
Θα χρειαστούμε καταρχήν μια πλατφόρμα. Μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε κάτι tailor made ή να βασιστούμε σε υπάρχουσες λύσεις ανοιχτού λογισμικού.
Η υλοποίηση μας χρειάζεται προγραμματιστή, web designer και
φυσικά περιεχόμενο. Προϊόντα, περιγραφές , χαρακτηριστικά ,φωτογραφίες.
Και δεν μένουμε εδώ. Η είσοδος μας στο ecommerce χρειάζεται
social
media, διαφήμιση,
online & offline, SEO, Email Marketing, Conversion Optimization, Blog, κα. Θα χρειαστούμε προσωπικό, πιθανά αποθήκη, συσκευασία, customer service, διαπραγματεύσεις με
προμηθευτές.
Ακόμα τι νούμερο επισκεπτών αναμένουμε; Αν μιλάμε για
φιλόδοξα επιχειρηματικά πλάνα θα χρειαστούμε πολύ καλό μηχανισμό
προγραμματιστικά για να αντέξει τους όγκους.
Τέλος, ποιος είναι ο ανταγωνισμός μας στην συγκεκριμένη
αγορά; Είναι έντονος και εγκαθιδρυμένος; Αν ναι πρέπει να προϋπολογίσουμε
αυξημένα κονδύλια για προώθηση και μειωμένα περιθώρια κερδών.
Ελπίζω να σας διαφώτισα λίγο σχετικά με τα κόστη. Για
περισσότερα είμαι στην διάθεσή σας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου