Ecommerce: Τόσο ίδιο, τόσο διαφορετικό
Τις προάλλες βρισκόμουν μέσα σε φαρμακείο φίλου και πελάτη
μου. Είχε εφημερία, έμπαινε κόσμος και αυτός πίσω από τον πάγκο τον
εξυπηρετούσε. Καθόμουν και παρατηρούσα την αγοραστική συμπεριφορά.
Φεύγοντας ο καθένας κρατούσε μια μικρή πλαστική τσαντούλα…
Πως θα σας φαινόταν
αν το 99% αυτών που θα μπαίνανε στο κατάστημά σας θα έφευγαν χωρίς να αγοράσουν
οτιδήποτε;
Στο super market
που ψωνίζω σε εβδομαδιαία βάση μπαίνοντας οι πελάτες κάνουν την επιλογή τους.
Καρότσι ή καλάθι..
Γυρνώντας στους διαδρόμους επιλέγουν προϊόντα από τις
γόνδολες και το καρότσι ή το καλάθι γεμίζει. Στην συνέχεια περνούν από το
ταμείο. Πληρώνουν και φεύγουν.
Πως θα σας φαινόταν
αν το 70% ή και το 80% των πελατών που θα έμπαιναν στο κατάστημά σας και θα
γέμιζαν το καλάθι τους θα το παράταγαν και θα έφευγαν χωρίς τελικά να
αγοράσουν;
Σενάρια επιστημονικής φαντασίας; Όχι. Κλασσική συμπεριφορά eshoppers.
Αυτές είναι οι στατιστικές του E-commerce. Conversion ratio περίπου 1%, άρα το υπόλοιπο 99% δεν αγοράζει και abandoned baskets 70-80%, δηλαδή ακόμα
και αυτοί που βάζουν προϊόντα στο καλάθι τους κατά 80% το εγκαταλείπουν χωρίς
να ολοκληρώσουν την παραγγελία.
Από μόνα τους αυτά τα ποσοστά δεν αρκούν για να καταλάβουμε
κερδοφορίες. Γιατί μπορεί να αγοράζει κατά μέσο όρο το 1% στο ecommerce αλλά
αν έρχονται καθημερινά 200.000 υποψήφιοι πελάτες στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα
στο τέλος της μέρας θα έχω 2.000 παραγγελίες. Not bad.
Να το προχωρήσουμε ακόμα λίγο. Υπάρχουν μεγάλα ευρωπαϊκά eshops στον
χώρο της μόδας που δέχονται επιστροφές
παραγγελιών που αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεών τους. Και έχουν μάθει
να ζουν με αυτό, είναι κερδοφόρα και κάνουν ετήσιους τζίρους πάνω από 1 δις €.
Αυτό είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα ΕΜΠΟΡΙΟ με ιδιαιτερότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου