ΜΑ ΕΙΣΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟΝ
ΑΝΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ESHOPS
Πρότεινα σε πελάτη
μου στον οποίο επιμελούμαι το marketing του καταστήματός του να μπει και στο ηλεκτρονικό εμπόριο με
ένα eshop.
Μου απάντησε
αρνητικά γιατί ‘’δεν θέλει να μπει στον ανταγωνισμό των eshops’’.
Οκ, δεκτή και
σεβαστή κάθε απάντηση. Και βέβαια δεν είναι απαραίτητο κάποιος να δημιουργήσει eshop επειδή
του το πρότεινα εγώ.
Άλλωστε το να μπει
κάποιος έμπορος στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί στρατηγική απόφαση
βάσει του business plan του.
Σκεφτείτε όμως τι
μπορεί να κρύβεται πίσω από την άρνησή του ‘’να μην μπει στον ανταγωνισμό των eshops’’ .
Μήπως ότι έχω λίγο
τσιμπημένες τιμές στο φυσικό κατάστημα και δεν θέλω να με συγκρίνει ο
ιντερνετικός πελάτης με τον ανταγωνισμό;
Μήπως ότι νιώθω
ότι χάνω μερίδια αγοράς από το ecommerce αλλά δεν θέλω να το αντιμετωπίσω και να πάρω μέρος κι εγώ σ’
αυτό;
Το θέμα είναι ότι
το σύμπαν δεν περιστρέφεται γύρω από εμάς και ότι…
ΜΠΕΙΣ-ΔΕΝ ΜΠΕΙΣ στον
ανταγωνισμό των eshops είσαι ήδη στον ανταγωνισμό αυτό!
Ο πελάτης σου θα
σε συγκρίνει και με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Και αν θα το κάνει σήμερα θα το
κάνει αύριο.
Το κατάστημα
αποτελεί το μοναδικό κανάλι διανομής. Δεν είναι αποκομμένο από το οικοσύστημα
των συναλλαγών. Ο πελάτης επιλέγει αν θα κάνει τις αγορές του από φυσικό
κατάστημα ή από ιντερνετικό. Μπορεί ακόμα να παραγγείλει από eshop και να
παραλάβει από φυσικό κατάστημα, άρα όλοι οι συνδυασμοί είναι διαθέσιμοι.
Και βέβαια, ο
πελάτης δεν ανήκει σε καμμιά επιχείρηση. Ανήκει στον εαυτό του και είναι
ελεύθερος να επιλέξει με τα δικά του κριτήρια από πού θα αγοράσει κάθε φορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου